لوگو دکتر پرند عسگری
Search
Close this search box.
تزریق چربی به واژن بهتره یا ژل؟

تزریق چربی به واژن بهتره یا ژل؟

تزریق چربی به واژن بهتره یا ژل؟ از رایج‌ترین سوالات افرادی است که می‌خواهند برای جوانسازی واژن اقدام کنند. تزریق چربی به واژن و تزریق ژل به واژن جزء روش‌های پرطرفدار برای جوان‌سازی و زیباسازی واژن به شمار می‌رود. هریک از این روشها مزیت‌ها و معایب خاص خود را دارند، که در ادامه به بررسی بیشتر آنها می پردازیم: 

تزریق ژل به واژن بهتره یا چربی ؟

تزریق ژل به واژن بهتره یا چربی ؟

همان طور که اشاره کردیم، هر یک از این روشها مزیت‌های خود را دارند، و این پزشک است که باید تعیین کند، کدام روش برای بیمار بهتر است؟ پزشک با معاینه و بررسی وضعیت واژن درمان مناسب را تجویز میکند. اغلب بیماران از نتایج تزریق چربی به واژن رضایت بیشتری در مقایسه با تزریق ژل یا چربی فریز شده داشته اند. از دلایلی که باعث شده چربی بهتر از ژل باشد، می توانیم به این موارد اشاره کنیم : 

  • چربی از بافت های بدن خود شخص برداشته می شود، و به واژن تزریق می شود، بنابراین سازگاری بیشتری با بافت های بدن داشته و چون حاوی خون و سلول است، تاثیر بیشتری در جوانسازی دارد.
  • هزینه چربی در مقایسه با چربی مناسب تر است. از آنجایی که این ناحیه به میزان زیادی از ژل نیاز دارد، هزینه ها افزایش می یابد.
  • از آنجایی که چربی از بافتهای بدن خود فرد برداشته میشود، احتمال جذب آن بیشتر است و در طی چند ماه مقداری از آن جذب شده و تورم کاهش می یابد، در مرحله ی بعد به منظور ترمیم به جای چربی ، ژل تزریق میشود. در واقع پزشک توصیه میکند، کار درمان را با چربی شروع کنید، و برای ترمیم از ژل استفاده نمایید.

تفاوت تزریق ژل به واژن و چربی در ماندگاری

مسلماً میزان ماندگاری تزریق چربی به واژن بیشتر از ژل است. وقتی ژل تزریق میشود، بدن آن را به عنوان یک عامل بیگانه شناخته و شروع به تولید به آنتی بادی می‌کند، تا آن را از بین ببرد، بنابراین مقدار قابل توجهی از آن جذب خواهد شد. اما چربی جزء بافت بدن محسوب شده، بنابراین بدن چنین رفتاری با آن نخواهد داشت. ژل تقریباً 6 ماه ماندگاری داشته و حتی در برخی افراد ممکن است تا 2 ماه ماندگاری داشته باشد. در صورتی که این مدت زمان برای چربی حداقل 3 برابر است. چربی جذب بسیار کمتری دارد، مگر اینکه فرد به طور ناگهانی وزن قابل توجهی را از دست دهد. حداقل 70% چربی تزریق شده ماندگار میشود. معمولاً پزشکان از تزریق ژل برای ترمیم بخشی از بافت که جذب شده، استفاده می کنند. 

بیشتر بخوانید : مراقبتهای بعد از تزریق چربی به واژن

مزیت های تزریق ژل به واژن به جای چربی

تزریق ژل به واژن نیز مزیت ها و ویژگی های خاص خود را دارد. مهمترین نکته قابل توجه در مورد ژل این است که نیازی به استخراج آن از بدن نیست! بنابراین فقط با یک جلسه مراجعه به پزشک می توان این جراحی زیبایی را انجام داد و نتیجه گرفت. در صورتی که برای تزریق چربی مجبور هستید، چندین جلسه مراجعه کنید، زیرا مراحل طولانی تری دارد. در ضمن تزريق ژل نیاز به مهارت کمتری دارد. در مقابل تزریق چربی باید توسط متخصص دوره دیده انجام شود.

برای تزریق چربی یک برش کوچک انجام شده و در واقع جراحی کوچکی است که برای دریافت چربی از بدن انجام میشود. اما برای تزریق ژل نیاز به هیچ یک از این مراحل نیست. بنابراین ژل در مقایسه با چربی ریسک کمتری برای تزریق دارد.

عوارض تزریق چربی به واژن

🔗بیشتر بخوانید : عوارض تزریق چربی به واژن

چه افرادی کاندیدای تزریق چربی و چه افرادی باید ژل تزریق کنند؟

همان طور که گفتیم تصمیم گیری در این مورد را باید به پزشک متخصص بسپارید، تا با توجه به وضعیت بدنی روش مورد نظر را انتخاب نماید. در بسیاری از افراد بدن آنها بافت چربی بسیار کمی داشته و یا به شدت لاغر هستند، در این مورد بهتر است از ژل به چربی استفاده کنند. همچنین در برخی موارد پزشک از ترکیب تزریق چربی و ژل به صورت همزمان استفاده می کند. بهتر است قبل از هر اقدامی با بهترین دکتر متخصص زنان در تهران مشورت داشته باشید. 

از آنجایی که چربی از بافت های بدن فرد برداشته میشود، بدن واکنش حساسیتی نسبت به آن نداشته و مشکل جدی را ایجاد نمیکند. اما ژل با سرعت بالاتری جذب شده و ممکن است واکنش های حساسیتی بیشتری را در پی داشته باشد.

هزینه تزریق چربی بیشتر است یا ژل؟

جالب است بدانید با اینکه تزریق چربی نیاز به مراحل بیشتری داشته و باید از بدن فرد دریافت شده و بعد از مراحل آماده سازی به واژن تزریق شود، با این حال هزینه های مربوط به ژل بسیار بیشتر است، زیرا ناحیه واژن برای جوانسازی به میزان قابل توجهی ژل نیاز دارد، که این مورد میتواند هزینه ها را تا چند برابر افزایش دهد. این هزینه ها با توجه به شرایط کلینیک، دستمزد پزشک، نوع درمان و … تعیین میشود.

تفاوت تزریق ژل به واژن و چربی در تزریق

این دو روش تقریباً با یک روش تزریق میشوند، و تفاوت قابل توجهی در روش تزریق ندارند، برای تزریق ژل و چربی ناحیه مورد نظر بی حس شده و سپس تزریق انجام می‌شود. این تزریق نیاز به بیهوشی نداشته و فرد بلافاصله می تواند به خانه برگردد. تمامی مراحل تزریق اغلب در کمتر از 30 دقیقه انجام میشود. اما برای تزریق لازم است از پزشک متخصص که قبلا هم تجربه انجام چنین درمانی را داشته کمک بگیرید.

تفاوت تزریق ژل به واژن و چربی در زیبایی

تصمیم بین استفاده از ژل یا تزریق چربی به واژن به مشکلات و نیازهای خاص هر فرد بستگی دارد. این تصمیم باید توسط یک پزشک متخصص، به ویژه یک پزشک زنان و زایمان، با توجه به شرایط سلامت و نیازهای فردی اتخاذ شود.

تزریق چربی به عنوان یک روش جراحی تجمیعی استفاده می‌شود تا حجم و ظاهر واژن را بهبود بخشد. این فرآیند به کمک چربی از بخش‌های دیگر از بدن انجام می‌شود.

از طرفی، ژل‌ها معمولاً برای افزایش لطافت و جوانسازی واژن به کار می‌روند و ممکن است به عنوان یک راهکار غیر جراحی در نظر گرفته شوند.

در هر صورت، پیشنهاد می‌شود با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا بهترین گزینه را با توجه به وضعیت فردی شما تعیین کنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *