تزریق چربی به واژن

تزریق چربی به واژن و بیکینی

تزریق چربی به واژن یکی از انواع روشهای جراحی زیبایی واژن است، این جراحی سرپایی می تواند فرم و ظاهر واژن را اصلاح نماید. تزریق چربی به واژن می تواند در افزایش اعتماد به نفس و بهبود زندگی زناشویی تاثیر چشم‌گیری داشته باشد. این درمان می تواند ظاهری طبیعی و زیبا به واژن ببخشد. در این روش از چربی بدن استفاده شده و احتمال عوارض و واکنش های آلرژیک به کمترین میزان کاهش یافته و ماندگاری طولانی تری دارد. در ادامه می توانید به طور کامل در مورد تزریق چربی به واژن یا بیکینی مطالعه کنید.

تزریق چربی به واژن چیست؟

در این روش مقداری چربی از بدن خود فرد و از ناحیه هایی مثل شکم، پهلو و ران گرفته می‌شود. سپس در طی فرآیندی پیچیده سلول های سالم از آن جدا شده و در مرحله آخر توسط متخصص زیبایی به نواحی مختلف واژن و لابیا های خارجی تزریق میشود. تزریق چربی در اصلاح فرم و حجم واژن اثربخش است. و به واژن حس نرمی و لطافت و جوانی را برمیگرداند. این درمان کاملا غیر تهاجمی بوده و نیازی به بخیه و برش نخواهد داشت. در ضمن در مقایسه با دیگر روشها مثل تزریق هیالورونیک اسید ماندگاری طولانی تری دارد. در ضمن این درمان نیازی به دوره نقاهت طولانی مدت ندارد.

فواید تزریق چربی به بيكيني

عمل تزریق چربی به واژن یا بیکینی فقط جنبه زیبایی ندارد، بلکه می تواند تاثیرات زیادی بر سلامتی دستگاه تناسلی داشته باشد. یکی از مهمترین تاثیرات این درمان این است که با تقویت سیستم عصبی موجب سفت شدن لابیا می‌شود.

از فواید و مزیتهای تزریق چربی به واژن می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم :

• کنترل خشکی واژن
  • تزریق برای تنگی واژن
  • درمان شل شدن ناحیه تناسلی
  • درمان خارش واژن
  • درمان مقاربت دردناک
  • درمان اختلال ارگاسمیک
  • افزایش رضایت جنسی طرفین
  • افزایش اعتماد به نفس
  • جوان سازی واژن
  • رفع بی اختیاری ادراری و نشت ادرار از مثانه

بیشتر بخوانید : عوارض تزریق چربی به واژن

چه افرادی کاندید تزریق چربی به واژن هستند؟

دلایل زیادی برای عمل تزریق چربی به واژن وجود دارد، هم دلایل پزشکی و هم دلایل زیبایی! بسیاری از زنان از ظاهر واژن اعلام نارضایتی می‌کنند،  بیشتر زنان با افزایش سن دچار شلی و افتادگی بافت واژن می‌شوند و این مسئله آنها را آزار می‌دهد. بعضی نیز از نامتقارن بودن لابیا ها شکایت دارند، و کاندید تزریق چربی به واژن یا بیکینی هستند.

لازم به ذکر است که نتایج حاصل از تزریق 2 – 3 ماه مشخص شده و بسته به بدن هر شخص ماندگاری متفاوتی دارد.

ماندگاری عمل تزریق چربی به واژن

میزان ماندگاری تزریق چربی به بیکینی از حدود 6 ماه تا  18 ماه  متغیر است. بدن هر فرد عملکرد مختص به خود را دارد. البته اگر این تزریق 2 الی 3 بار انجام شود. مدت زمان ماندگاری نیز افزایش خواهد یافت. لازم به ذکر است که از آنجایی که چربی از بدن خود فرد استخراج شد است، بدن با آن آشنا بوده و معمولا میزان ماندگاری آن طولانی است.

با این حال عوامل دیگری از جمله تکنیک استخراج چربی، خالص سازی، نحوه تزریق و میزان تخصص و تسلط جراح تاثیر بسیار زیادی در نتیجه گیری از درمان دارد.

عوارض تزریق چربی به واژن

این تزریق مانند هر درمان دیگری ممکن است؛ عوارض خاص خود را به همراه دارد.البته که کمک گرفتن از پزشک متخصص و با تجربه احتمال عوارض این درمان را کاهش می‌دهد. از رایج ترین عوارض این تزریق می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم :

•  کبودی محل تزریق
  •  تورم
  •  عفونت
  • بافت نکروزه شده ( بافتی که مرده)

قبل از تزریق چربی به واژن

مراقبت‌های بعدی

بعد از تزریق چربی نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

• بدون  مشورت با پزشک از داروی خاصی استفاده نکنید.
  • درد و تورم خفیف بعد از تزریق طبیعی است، این موارد در طی 10 روز باید برطرف شود.
  • تا یک ماه از مصرف سیگار، دخانیات و الکل پرهیز کنید.
  • حداقل برای یک هفته از رابطه جنسی واژینال اجتناب نمایید.
  • بعد از جراحی برای چند هفته از لباس‌های گشاد و نخی استفاده کنید.

مراحل تزریق چربی به واژن

مراحل استخراج و تزریق چربی به بدن شامل موارد زیر است:

• استخراج چربی : در این مرحله چند سوراخ روی نواحی مثل ران و شکم ایجاد کرده و به روش لیپوساکشن چربی آن را استخراج می کنند.
  • پردازش چربی : در مرحله دوم سلول های سالم چربی را جدا می‌کنند. همچنین طی فرآیندی پیچیده سلول های چربی را از سلولهای خونی جدا می کنند. انجام این موارد برای افزایش ماندگاری چربی است.
  • تزریق : در مرحله آخر چربی به دست آمده را به صورت قطره های کوچک در نواحی مختلف واژن تزریق می کنند.پزشک زنان متناسب با مقدار شلی و افتادگی بافت ها میزان مورد نیاز چربی را تزریق می کند.

تزریق چربی بهتر است یا ژل؟

پزشکان معتقد هستند که تزریق چربی به واژن بهتر از ژل است، علت این مورد ماندگاری بالاتر این درمان است. از آنجایی که چربی از بدن خود فرد استخراج می‌شود، درصد موفقیت آمیز بودن بیشتر از سایر روشها است.

از طرفی هزینه تزریق ژل از چربی بیشتر است. از آنجایی که بخشی از چربی تزریق شده ، بعد از مدتی جذب میشود، بنابراین فرم طبیعی به واژن می بخشد و تورم قابل توجهی را ایجاد نمیکند.

اما به طور کلی می توان گفت تزریق چربی درمان کننده مشکلات شلی و افتادگی است و تزریق ژل برای ترمیم و افزایش حجم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سوالات متداول تزریق چربی به واژن

آیا تزریق چربی تحت بیهوشی انجام می‌شود؟

این جراحی به در موارد محدود ، تحت بی‌حسی انجام شده و بیمار دردی را احساس نخواهد کرد.

آیا تزریق چربی به واژن دردناک است؟

خیر مراحل درمان همراه با بی‌حسی انجام شده و دردی را احساس نخواهید کرد. همچنین بعد از تزریق در صورتی که احساس درد دارید، می توانید با مشورت پزشک از مسکن استفاده نمایید.

تزریق چربی به بیکینی به چه افرادی توصیه میشود؟

این درمان به افرادی که از ظاهر واژن خود را راضی نیستند، و یا افرادی که در اثر بالارفتن سن و بارداری دچار افتادگی و شل شدگی واژن شده اند، توصیه می‌شود.